Monday, June 18, 2007

فترة من السعادة

انا مش مصدق نفسى

بقالى يوم (من امبارح اول ما صحيت) لغاية هذه اللحظة وانا مبسوط ... فعلا انا مش مصدق نفسى
امبارح انا كنت مرهق جدا لدرجة انى مش قادر افكر او افتكر حاجة تضايقنى على عكس الاسبوع اللى فات كنت بافكر فى حاجات كتير و متضايق من بنى ادمين كتير (يعنى تقريبا كل البنى ادمين اللى حواليا) بس لاقيت انه على الرغم انى مرهق جسديا الا انه كنت مرتاح نفسيا لفترة و السبب انى تقريبا نسيت كل حاجة و مش قادر افتكر غير اللحظة اللى انا عايشها

و تقريبا دماغى اخدت على كده وانا النهاردة مرتاح نفسيا و جسديا و مبسوط .... تلاتة فى واحد برت بلاس قاهر القشرة

كنت زمان بأتكلم عن ان الالم النفسى اشد بكتير من الالم الجسدى .... بس الكلام ده كان نظرى و دلوقتى بقى الكلام عملى و فعلا الكلام ده مضبوط

شئ جميل جدا انك ما تفكرش فى المستقبل (طبعا بجرعة مضبوطة مش زيادة عن اللزوم ) و انك تنسى الماضى ( يعنى يفضل الحاجات الوحشة بس علشان انا مش قادر اقول قد ايه انك لما تفتكر الحاجات الحلوة اللى فى الماضى بيبقى ليك نفس انك تكمل فى المستقبل بنفس ) صدقنى

و اهم حاجة من الثلاثة هو الحاضر ...... خليك معاه على طول الخط علشان ده الحاجة اللى في ايدك تغيرها على عكس المستقبل و الماضى و انا حاسس انى كنت سايب للماضى المقرف مساحة اكبر من الحاضر و المستقبل لدرجة انى كنت اسير فيه مش عارف اتحرك حبة للأمام

زميلى اللى فى السعودية قال لى حاجة حلوة قوى " الدنيا دى غريبة قوى بتشوف ايه اكتر حاجة انت بتكرهها و مش عايزها تحصل و بتجبهالك ملفوفة فى هدية "وده طبعا قمة الحلاوة

على العموم انا حاسس ان عقلى لقى ملجأ للراحة اخيرا و لو كان مؤقتا من القرف و الهبل و الجنان اللى هو كان عايش فيه و نسى شوية كأنه واخد استراحة من شوط و مستعد للشوط التانى

وانا حاسس ان الشوط الثانى حيبقى جامد جدا


3 comments:

Unknown said...

a5ira ...howa dah ent3ash Zezt

Mysterious R said...

ربنا يسعدك كمان و كمان

aven said...

Thanks very much for commenting :D