Thursday, June 07, 2007

بنت و عليها ثلاثة هدية

حوار حصل ما بينى انا وواحد زميلى

هو : يابنى الطلب زاد على صنف الرجالة و البنات بيقدموا عروض بالهبل

انا: هو احنا بيقنا بضاعة طيب ينفع اخد بنتين و عليهم واحدة هدية

هو : طبعا بس لو لاقيت قل لى و انا حادور فى كارفور المعادى و اسبينيز

انا : فى فكرة فى دماغى . لو كل واحدة ليها ثلاث صاحبات قوى اول ما بتلاقى عريس م بتعرفهمش ليه ما يبقاش مشروع قومى مشترك كبير قوى يبقى هو يتزوجها هى و ثلاث صديقاتها

هو : قشطة ماهو صاحباتها طول النهار مع بعض .... مش فارقة كتير

انا : قشطة يبقى ما زعلناش حد

هو: بس انت بقى حاتجيب شقة 12 اوضة منين

انا : مش عارف بس فى حاجة فى دماغى

هو : ممكن تعمل مزرعة

انا : تبقى كل واحدة ليها دور وفى اوضة ليك لوحدك و تدخلها و تانى يوم تخرجها من الاوضة دى

هو : قشطة يعنى اوضة الشغل

انا : اوضة المشروع

هو : ده مشروع عظيم

انا : بس و بكده يبقى انت بس مش عايز غير ثلاث اوض , اوضة ليك , و اوضة للفراخ , و اوضة للاولاد

هو : معمل تفريخ العيال , طيب ما نعمل اعلان فى الوسيط

انا : وليه لأ

هو: و نشوف رد الفعل

انا : قشطة و بما انهم اصحاب ما مش حايزعلوا وحيفضلوا طول الوقت بوزهم فى بوز بعض

هو : و عايزين نعمل ايميل للرد عليه

انا : اعمل ايميل على الجي ميل و يا حبذا لو كانوا بيشتغلوا

هو : ده شرط يابنى

انا : زى فيلم محمود عبد العزيز بس العصمة فى ايدك يا حلو

هو : بس احنا لازم نكون بنقبض اكتر منهم

انا : نقبض اكتر منهم ولا لأ مش مشكلة . انت بتصرف على البيت على قد مرتبك. عايزين هما يحطوا حاجة فى البيت براحتهم . انما هما مسئولين منك فى الاكل و دايما لازم تجيب عروض من السوبر ماركت زى مترو مثلا او سبينيز يعنى بد كيس الشيبسى الصغير تجيب عائلى

هو : علشان تكفى

انا: بالضبط, و بدل صابونة.... دستة صابون و كارتونة بيبسى و هكذا

هو : اهم حاجة الصابون علشان الزفلطة

انا : يابنى ده احسن مشروع عملناه من ساعة لما دخلنا الكلية و لا تقول لى مشروع تخرج و لا بتاع

هو : ايه رأيك نبدأ نعلن عنه فى الكلية

انا : قشطة بما ان نسبة الفراخ بتكتر فى الكلية نعمل مشروع داجن فى الكلية و نعمل اوضة للمقابلات ويأما تاخد البت بصاحبتها يابلاش

هو : ده الشرط الاساسى

انا :علشان افرض انك اخترت بنات مش بيطيقوا بعض حترجع البيت حتلاقى فى اطباق سفرة تطير فى الهواء

هو: لأ ماهو فى 3 اشهر اختبار

انا : ما ينفعش يبقى فى تدريب يا حلو يا اما صاحباتها يا بلاش و بعدين العمر ما فيهوش 3 اشهر علشان تجرب كل مجموعة على حدة. ممكن تعمل لك جدول مقابلات طول اليوم

هو : طيب نعمل اختبار اتش ار جامد فى الاول و نجيب ناس متخصصة

انا : لو جبت واحدة من الاتش ار يبقى مش حاتتجوز غير البت بتاعت الاتش ار, و حاتقول لك انا الاتش ار يا حلو يعنى انا لوحدى يا بلاش

انتهى الحوار و لا اعرف اذا كان له جزء ثانى ام لا و لو كان له يبقى ممكن يكون:

" وضع اسئلة المقابلة ....لمعمل تفريخ العيال الداجنة "

و شكرا








No comments: